Fit For Free moet het geld dat de sportschool na beëindiging van het abonnement bleef innen, terugbetalen aan de gedupeerden. Dat vindt de Consumentenbond na een uitspraak van de kantonrechter in een zaak die een ex-abonneehouder had aangespannen.
Tot januari van dit jaar werden sporters bij het afsluiten van een abonnement bij Fit For Free automatisch abonnee van een kortingsprogramma, dat gekoppeld was aan de ledenpas. In de visie van Fit For Free moesten klanten die hun sportschoolabonnement opzegden daarnaast ook het kortingsprogramma opzeggen. Wie dat niet deed, bleef 2,95 per maand betalen.
Volgens de rechter heeft de fitnessketen ten onrechte de kosten van het kortingsprogramma geïnd en moet het bedrijf het geld inclusief incassokosten terugbetalen aan de de eiser. De Consumentenbond vindt dat Fit For Free niet alleen die ex-klant moet terugbetalen, maar ook de honderden oud-abonnees die zich met klachten bij de bond hebben gemeld. Doet Fit For Free dat niet, dan neemt de Consumentenbond juridische stappen.
2015-06-04