Storing bij ING opgelost

De storing in het online betalingsverkeer bij ING is opgelost. Zowel de klantpagina Mijn ING, de mobiele app en Ideal zijn weer volledig beschikbaar, meldt een woordvoerder van de bank dinsdag. Volgens ING is er geen sprake van een nieuwe Ddos-aanval, maar is de storing het gevolg van werkzaamheden naar aanleiding van de eerdere problemen.


De bank meldde eerder dinsdag op Twitter dat sprake was van een storing bij het online bankieren en de mobiele apps van de bank, maar dat ze zouden zijn opgelost. Een woordvoerder meldde echter ook dat de problemen rond 10.25 uur opnieuw opspelen.
 
Vorige week kampte ING ook al met storingen. Woensdag hadden ING-klanten een verkeerd banksaldo, waardoor sommige klanten niet meer konden pinnen. Vrijdag en zaterdag kampte ING net als de andere banken met een DDoS-aanval. Hierdoor raakten de servers van de bank overbezet, waardoor geen betalingsverkeer mogelijk was.
 
De voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten Ronald Gerritse stelde dinsdag dat de communicatie van ING bij de storing vorige week ‘geen schoonheidsprijs’ verdient. “Als er niet gecommuniceerd wordt, dan doet Twitter het wel. Mensen moeten snel weten wat er aan de hand is om het vertrouwen terug te winnen”, zegt Gerritse.
 

09 april 2013, 12:33
© [Copyright 2013 Novum]