Het filmpje van de PVV heeft woensdag behoorlijk wat kijkers getrokken. In totaal 253.000 mensen stemden af op de Zendtijd voor Politieke Partijen, waarin het filmpje met Mohammed-cartoons werd vertoond. Dat blijkt uit gegevens van de Stichting Kijkonderzoek (SKO).
De zendtijd voor politieke partijen trekt doorgaans niet veel kijkers. Afgelopen jaar keken er gemiddeld 181.000 kijkers naar een uitzending van een politieke partij. In het eerste deel van dit jaar kwam het gemiddeld aantal mensen uit op 198.000.
Vorige week werd in het programma het verkeerde filmpje – zonder de cartoons – uitgezonden. PVV-leider Geert Wilders beschuldigde de NPO van sabotage. Na nader onderzoek bleek dat Infostrada, het bedrijf dat in opdracht van de NPO filmpjes klaar maakt voor de uitzending, het verkeerde exemplaar had aangeleverd. Wilders kreeg daarna van NPO-baas Henk Hagoort de verzekering dat woensdag het goede filmpje op de televisie zou komen.
25 JUNI 2015