Categories Nieuws Artikelen

50 miljoen views voor Turkish Airlines

De nieuwe reclamespot van Turkish Airlines is binnen drie dagen na vertoning op Youtube al bijna 50 miljoen keer bekeken. Messi en Kobe delen ook in dit spotje van 60 seconden de hoofdrol.

Flying to more countries than any other airline

Turkish Airlines is vooral de laatste jaren bezig met een grote opmars. De luchtvaartmaatschappij vliegt met zijn in totaal 232 toestellen naar steeds meer bestemmingen. ‘Meer dan elk ander luchtvaartmaatschappij’ is te lezen in het filmpje.

A Star Alliance Member

Turkish Airlines is lid van de Star Alliance dat in 1997 is opgericht en waar alleen kwaliteitsluchtvaartmaatschappijen lid van zijn. Andere grote leden van deze alliantie zijn United Airlines (VS), Swiss Air (Zwitserland) en Lufthansa (Duitsland). Opmerkelijk genoeg is de Nederlandse Air France / KLM niet lid van de Star Alliance

Turkish Airlines wordt door sommigen (onder andere AirSafe.com en het Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre) ten onrechte ingedeeld bij de minder veilige luchtvaartmaatschappijen van Europa. De vergelijkingen aangaande veiligheid zijn onder meer gebaseerd op het aantal dodelijke slachtoffers in relatie tot het aantal reizigerskilometers. Omdat hierbij ook ongelukken meegenomen worden die al geruime tijd (soms al tientallen jaren) geleden plaatsgevonden hebben, geven deze gegevens echter een vertekend beeld over de huidige stand van zaken.

Vlucht TK-1951

Ook het ongeluk op 25 februari 2009 speelt een grote rol bij de beeldvorming over Turkish Airlines. Het toestel stortte toen in de buurt van de Nederlandse Schiphol waar negen van de 135 inzittenden bij omkwamen.

Demet TV